Budapesti Honismereti Társaság

FORTEPAN új fotóiról

Az ügető lelátójáról feszülten figyelő emberek, gyerekek, akik egy autó tetejéről nézik a népligeti autóversenyt és egy újságolvasásba feledkező férfi a Népköztársaság útján. Ezeket a bámulatba ejtő képeket egy pesti fiú készítette, aki gimnazistaként kezdett fotózni és egyetemistaként már fel is hagyott a fotózással. A srácot Kereki Sándornak hívják. A héten 1800 fényképe került fel a Fortepan oldalára, ötven évvel elkészítésük után.

Santo Subito – mondhatnánk a katolikus egyház kifejezését használva. Az elmúlt 48 óra cikkeit olvasva úgy tűnik, hogy Kereki Sándor két nap alatt klasszikus szerzője lett a magyar fotográfiának.

Valamiért eddig azt hittem, hogy a hetvenes évtized Magyarország esztétikai/érzelmi/emberi mélypontja volt. Igy emlékeztem rá. Kereki Sándor fotói nem az én emlékeim. Nem tudtam, hogy ennyi vagány, karakteres, őszinte figura járt-kelt a városban. Nem tudtam, hogy a parkokban, aluljárókban, önkiszolgáló büfékben, a belső udvarokban, az ügetőn és a piacon valódi, hús-vér emberek beszéltek, alkudoztak, olvastak vagy játszottak.

Éljen az Élet! – amire nem emlékeztem, de Kereki Sándor fotóival visszakaptam.

A teljes gyűjtemény itt:

https://fortepan.hu/hu/photos/?q=Kereki%20S%C3%A1ndor

a szerkesztők százképes Best Of válogatása pedig itt látható

https://fortepan.hu/hu/photos/?q=Kereki%20S%C3%A1ndor,%20best%20of

Barátsággal

Tamási Miklós

Fotó: A Vörösmarty tér a 70-es években (Fortepan/Kereki Sándor)